And if it kills me tonight,

I will be ready to die

 

Klockan är 12.10, jag har hunnit vara vaken i sisådär 20 minuter. Redan har rastlösheten slagit till mej som ett cementblock i skallen. Jag vet att jag har körlektion idag, ska kolla på tapeter och äntligen beställa lite grejer från internet men ändå känns det så rastlöst, som om hela dagen står tom. Kanske just för att jag inte direkt får träffa någon förrutom farsan och Henrik (körskoleläraren).
Jag har redan skickat iväg ett sms till Elin och beklagat mej över att det är så segt att alla går i skolan utom jag typ. Usch bara tanken på att gå såhär i ett helt år får mej att vilja sätta mej på första bästa buss till Norge och jobba där.

Nej nu ska jag ta det här som en vuxen människa. Jag får genomlida dagen, göra det bästa av den. Jobba på fotoboken, plugga körkortsteori och skriva mitt cv. Jag skulle ju faktiskt behöva ett jobb riktigt mycket just nu så ja mitt nya cv ska skrivas idag sen tror jag bestämt att jag ska ringa och söka jobb, hohoho!

 

Resten av veckan var för övrigt bra, såg nu att jag inte skrivit sen i tisdags.
Onsdag var lika med att Phille "tvingade" ut mej på krogen, så vi sällskapsdrack lite hos Elin innan.
Torsdag hängde jag lite med Lotta.
Fredag blev det party hos mej eftersom mamma och pappa drog till Motala. Sjukt rolig kväll fast jag och Otto var på blodsjakt innan krogen eftersom nån hade snott öl från mitt hus, detta fick jag dock kompensation för senare så det var lugnt.
Lördag började med bakis häng med Otto och Petter som sov här och sen kom Agnes förbi en stund. Jag feststädade hela eftermiddagen innan jag och Petter köpte pizza och kollade på Fightclub på kvällen.
Den kommande veckan ser rätt tom ut när jag stirrar på den, som ett tomt papper. Men jag ska försöka hinna med lite jobbsök, körkortsplugg, måste förbi gymnasiet och fixa lite gammalt skit, fota och träffa folk.
Tror även det blir en vit helg nästa helg, vore inte det nått va?



Bilder från i fredags. Första bilden: jag och Nonas. Andra bilden: Petter, Jesper, Agnes och Richard.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips: Njut som fan av det här året då du inte pluggar, jag vet själv att jag kände mig jätterastlös, men idag när jag började skolan så kände jag hur uppskattad den "ledigheten" och friheten egentligen var :)

2009-08-31 @ 16:37:26
Postat av: Sara

Det var jag som skrev det innan haha, glömde skriva namn.

2009-08-31 @ 16:38:29
URL: http://escalates.blogg.se/
Postat av: Jennie

Håller med Sara. Jag skulle nästan hellre gå arbetslös just nu för jag känner bara hur sjuuuukt trött jag är på skolan! Så chilla och ha det bra :)

2009-09-01 @ 18:05:23
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Ema

jag njuter iaf av min ledighet. man vet aldrig när man väl får ett jobb och då är det slut på all ledighet! usch. jag är ju världens lataste så jag klarar mig utmärkt både utan skola och jobb :) du får väl komma hit och hänga om du känner dig rastlös.

2009-09-02 @ 14:16:51
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Ema

ja, det vet jag! :) och tog mig tid lät lite väl upptaget, jag har ju all tid i världen ;D bra att du blev nöjd! luggen blev bra trots min fasa.

2009-09-02 @ 22:02:45
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0