Today I'm speaking my mind

And if it kills me tonight, I will be ready to die



Jag har gått hela dagen och funderat på att sluta svara i min telefon, sluta vara inloggad på msn, kolla min facebook och uppdatera min bilddagbok.
Kanske då skulle jag slippa alla krav, gliringar och besvikelser.
Vem har förväntningar på en person som bara sitter hemma och aldrig gör något, är med eller hör av sej.

But they again what is life but expectations, accomplishments, success and failure.

Hur värt vore livet utan någonting att göra?
Vad är ett liv utan mina vänner, alla minnen och alla händelser?
Istället borde jag sluta bry mej så jävla hårt om vad folk tycker.
Jag borde stå fast vid vad jag tycker, inte vara varenda människa till lags och lära mej att säga ifrån.
För om mina vänner inte tycker om mej för att jag gör vad jag tycker är rätt är dom inte mina vänner.
Kanske dags att separera dom falska mot dom äkta.
Dom som alltid finns med en i vårt och torrt och dom som du egentligen inte betyder ett piss för.

Jag har fått nog av att försöka när det ändå inte betyder någonting för vissa.
Det finns ingen poäng i att slita sönder sej i jakten på bekräftelse eller för att försöka rädda något som är dömt att misslyckas från första början.
Så från och med nu kommer jag säga ifrån om det är någonting jag inte vill, jag kommer prioritera det jag tycker är bäst och viktigast för mej för stunden.
Och om någon inte kan tåla att jag har mitt eget liv att leva så fuck off!
Dessutom vill jag att folk är ärliga mot mej, jag är trött på att gå omkring och vara paranoid.
Att undra om den personen är sur och om den personen är ledsen på mej.
Det funkar inte. Jag blir galen på det.
Så om jag har gjort något fel säg det rätt ut istället för att ignorera mej, låtsas som ingenting eller snacka om det bakom min rygg.

This will make me grow in more ways than before.


Kommentarer
Postat av: Ema

jag tycker att du gör helt rätt i att va dig själv och säga ifrån. du får gärna berätta för mig om jag tillhör de falska eller de äkta vännerna, för jag anser att jag är väldigt ärlig mot dig och jag säger alltid vad jag tycker och jag vill att du ska kunna göra det till mig med! bara så du vet ;)

2009-11-09 @ 21:24:22
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du vet att jag finns här för dig, alltid och så mkt jag kan och så mycket som du vill :) Hoppas att du ser mig som en av de äkta för jag är alltid ärlig mot dig. Ärlighet varar längst! <3

2009-11-09 @ 21:34:12
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Malin

Vännen, de du skriver e väldigt starka ord, de e bra att du vågar skriva om allt du tkr och tänker..och de e de jag alltid gillat så mkt hos di, du e den du e , och enligt mig e du Inte den alla vill att du ska vara .. du har alltid kört ditt race, och de gör dig en vinnare i mina ögon .. & du vet att min dörr alltid e öppen för både skratt och gråt. Jag tycker det e dags för Malin & Tony kväll, fruktsallad och smält chocklad!! Du är älskad, och jag avgudar dig i väldigt många sitautioner <3<3

2009-11-10 @ 12:55:01
Postat av: Ema

ja, man får hoppas på det! bara illamåendet försvinner så är jag nöjd :)

2009-11-11 @ 17:28:36
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Elly

Hahaha vilken förebild då xD Då målar jag hellre Kissie som förebild :D nääää skojja. Elller jooo.

en bild på kissie när hon blir mördad! :D

2009-11-13 @ 11:28:16
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: Tony

Malin: Du är så go min Kling! Vi måste verkligen ha Tony-Malin-Fruktsallad-Choklad-Film kväll snart igen!! Första riktiga snön lär väl komma snart! :D<3

2009-11-16 @ 22:00:07
URL: http://thewallsarelistening.blogg.se/
Postat av: Holm

precis så känner jag också just nu, allt känns bara fel. Men det kommer nog bli bra igen, det är väl något man bara får vänta ut ....

2009-11-26 @ 23:48:14
URL: http://amandaholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0