All the money in the world would never set all the wrongs to right

All the fire in the world could never set my heart alight


Onsdag, eländiga onsdag ungefär.
Åhh varför ska alltid en eländig vecka följa en bra helg?
Allt var så himla roligt i Gamleby och festen och utgången på kvällen.
Kanske var det smaken av det där livet jag vill ha som fick den vanliga vardagen att skjuta i backen ovanligt hårt?
Jobbet funkar ju bra, tills man får reda på att det troligen bara blir några få dagar till.
Jag som hade räknat med jobb under iaf. april-maj-juni.

Den där första lönen jag skulle beställa kläder, köpa kamerautrustning, framkalla foton för får väl istället läggas undan till sommaren.
Arbetsgarantin vet jag inte ens om jag får nu? Måste jag vänta tre jävla månader på nytt?
Jag måste prata med min gamla handledare snart.

Åh ingenting går min väg nu känns det som, om man själv ställer upp för folk får man ingenting tillbaka.
Varför finns just den personen / dom personerna man vill träffa och prata med aldrig till hands just när dom behövs?
Man känner sej kvarlämnad och eländig.
Jag borde ta tag i mitt liv lite bättre.
Söka massa utbildningar så jag får plugga något, men vill jag söka lån och studera till något jag inte vill bli?
Banta och hårdträna och få lite ytlig ordning på mej själv, men sånt har jag ju ingen diciplin till.

Åh vad jag saknar skoltiden, när man fortfarande kunde drömma om den där storslagna framtiden utan att få drömmarna uppryckta med roten av verkligheten.
Jag saknar min kreativitet innan estet-bild körde den i botten totalt.
Jag saknar att teckna, måla, rita serier och sånt pill, men jag har ingen som helt inspiration längre... det vill sej inte.

Om jag inte får jobba mer efter nästa vecka ska jag spendera så mycket tid jag bara kan på mina arbetsprover.
Kommer jag bara in i Gamleby behöver jag inte mer, det är det som saknas just nu.
Då kan jag flytta från den här miserabla staden, flytta in på internatet där och kanske äntligen känna mej mer hemma?

Jag vet inte varför allt ska kännas såhär, jag vill inte det och jag tror inte folk förstår mej.
Jag räknar inte med att folk förstår mej, jag är alldeles för invecklad som person.
Jag vill ha motivation... jag måste hitta motivation nånstans.
Ni får ursäka min långa klagosång men jag måste ventilera det på något sätt.



En av bilderna jag tog på Emily med hjälp av Jos i helgen.
Åh jag saknar studion så mycket! jag saknar entusiasmen, idéerna, Jos och miljön i och runt skolan.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh vad jobbigt det är att höra dig skriva såhär.. Det är jobbigt när jag inte kan vara där och prata med dig, msn i all sin ära men det är ju trevligare att snacka mellan fyra ögon.. Längtar så sjukt mycket tills jag flyttar hem så vi kan börja umgås igen, saknar dig som fäääsen! <3

2010-03-24 @ 14:11:33
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Ema

du kan ju iaf skatta dig lycklig som får en lön på ca 6000kr och inte har något att betala på som tex hyra. 6000kr är mycket pengar när man bor hemma. men du kan väl alltid söka sommarjobb på posten? de verkar ju behöva rätt mycket folk på sommaren.

tänkte bara på det du skrev "studera till något jag inte vill bli?", är det inte fotograf du vill bli och ska söka eller? jag skriver inget av det här för att tjaffsa med dig utan bara för att öppna dina ögon litegrann, att du har det nog inte så dåligt som du kanske tycker ibland. tror du tex mitt drömyrke är att bli undersköterska och torka skit hela dagarna? haha. men man måste ju göra nåt för att få pengar liksom, få hela verksamheten att snurra :)

det löser sig till slut det där du tony, jobb kommer och går. var glad att du har det så bra att du iaf slipper soc.

2010-03-24 @ 16:36:35
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Elly

Jag tror faktiskt att du kommer sakna västervik när du väl flyttar, de har alla gjort som jag känner. Och vart du än flyttar så blir de en vardag där också till slut. Problemen flyttar inte för att du gör de.

2010-03-24 @ 18:04:41
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: julia

tråkigt tony :(

men du ska se att allt löser sig!! puss

2010-03-26 @ 18:51:50
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj så sjukt snygg bild! Verkligen! Du borde ta tillvara på din talang!

2010-03-27 @ 14:15:25
Postat av: Tony

Oj tack så mycket!

2010-03-28 @ 03:41:41
URL: http://thewallsarelistening.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0