And all I ever wanted

was so far from what I need

Så nu sitter man här i Borås en tisdagkväll. Helt ensam men det känns faktiskt lite skönt!
Jag har min praktik hos killarna på Photoagency och har därför hyrt en liten mysig lägenhet här i tre veckor.
Igår gick jag upp tidigt, tog 8.20 bussen som var framme här vid 12.30. Tog direkt en taxi till lägenheten och gjorde mej lite hemmastadd innan jag gav mej ut på Borås gator med en liten karta i hopp om att kunna lokalisera min praktikplats. Efter en bra promenad så hittade jag iaf. till Nellys huvudkontor (det är där vi fotar just nu) och memorerade vägen inför första praktikdagen (idag). På vägen hem stannade jag förbi och storhandlade på IcaMaxi utan en tanke på att jag skulle släpa hem allt 4 kilometer också.
Rookiemistake, det kommer jag aldrig mer göra om!


Imorse när jag skulle kliva ut genom dörren fick jag en smärre chock eftersom att det kvällen innan var klar himmel och solsken. Valsade mej igenom snön och befann mej på Nelly precis i tid. Dessvärre gjorde inte min handledare det eftersom dom pendlar från Göteborg så det blev att invänta dom.
Jag fick en rundtur i studion, kontoret och Nellys massiva lager. Jag känner ju vissa som hade blivit spritt språngandes om dom hade fått se allt!

Förmiddagen bjöd inte på så mycket, jag fick plåta lite kalsonger och produkt och sen mest bara sitta och titta.
Efter lunch däremot så började det hända saker!

Här är catwalken där dom filmar plaggen till hemsidan.
Jag fick plåta 8 olika outfits på modellen. Kan ju meddela att vissa av mina tjejer inte är dom enda flamsiga modellerna där ute ;) dom riktiga är tards dom också haha!
Efter outfitbilderna fick jag plåta massa olika modellbilder med pälsmössor som jag ska gå igenom och tuscha imorgon som mitt egna projekt :3

En av dom maffiga accessoarhyllorna i studion!
Imorgon ska det bara plåtas underkläder, på torsdag ska jag ev. få vara med på en retusheringskurs och på fredag kommer vackra Ebba tydligen för att fotas. På måndag ska det förmodligen fotas en Nyårs-editorial också :D åh vad mycket roligt!
Nästa vecka händer det ännu mer roligt men det får ni allt se då ;)

Nu ska jag chilla framför lite South Park med chips och cola medans snön yr utanför!
Så för ovanlighetens skull,
God kväll Borås!

Kommentarer
Postat av: Jennie

GE MIG SKORNA!!! xD



Tack så mkt!!! Känner mig nöjd med mig själv faktiskt, det kan man ju få va ibland :3 Haha ja iof.. Vad kostar det då? :O att åka alltså.

2010-11-09 @ 19:55:05
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jaaa, jag gillar skoor ;>

Hm okej.. har nog inte riktigt råd med det är jag rädd.. Skulle verkligen vilja komma men jag kan nog inte.

2010-11-09 @ 20:43:45
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hihi okej ;)

2010-11-09 @ 21:33:55
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Amanda

men ååååååååååååh. DREGEL den hyllan skulle jag nog kunna tänka mig att flytta in på. skulle kunna leva där. utan mat och vatten, på reeeeen kärlek. nom.

2010-11-09 @ 22:56:23
URL: http://amandalindh.blogg.se/
Postat av: Ema

sv: tack tonkiiis :D blev inte riktigt som jag tänkt men det får duga!



åååååh, pälsmössooooor. du fick plåta dem iaf, då måste du ju försöka få med dig en hem. haha. ha mig i tankarna tony, för jag sitter här hemma med 60kr på kontot, dreglar och är riktigt avundsjuk!

2010-11-10 @ 15:20:38
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: julia

ÄR DU PÅ NELLY DIN JÄVEL?!

har du praktik där?



jo det är helt okej,

lite små seg på allt och sådär du vet

saknar dig :)

2010-11-11 @ 00:31:17
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: julia

aha

en del har det bra ;) det må jag säga.



puss!

2010-11-11 @ 20:00:48
URL: http://juliairene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0