I can't shine like you

I know you want me to
Your tranquilizing eyes said,
can't we start anew?


Tisdag, klockan är 17:09 och jag har precis ätit middag.
Mitt liv låter spännande eller hur?
Nevars men det är faktiskt rätt så fullt upp just nu!
Igår hade vi en repotageanalys på morgonen, och på eftermiddagen redovisning av dokumentäruppgiften vi hade.
Efter skolan plåtade Linda och jag (med diverse sällskap) i Ögat, sjön som ligger vid skolan, i ösregn och jag höll på att frysa ihjäl. Gott resultat dock, känner mej väldigt nöjd. Det är en väldigt personlig bild eftersom jag försökte föra över hur jag mådde igår till något kreativt.



Idag har vi haft "bemötande" i skolan med Anders. Det innebar en del disskutioner och tillits-lekar vilket var rätt skönt istället för att bara sitta inne i fotosalen i flera timmar i sträck.
I veckan ska jag i övrig hinna med att träna, tvätta, städa och fota något mer porträtt innan jag åker hem igen på fredag. PeiLi och Bazze fyller år i helgen så åker hem för lite firande!
Imorgon och torsdag ska vi ha photoshop med Eva-Terez Gölin, vilket ska bli väldigt spännande för min del.

Fredag blir det ytterliggare genomgång av färgrymd och filformat innan jag drar hem. Efter en helg hemma kommer bomben nästa vecka: Observatören!
Observatören är en uppgift vi fick veta förra veckan, den går ut på att på måndag ska lärarna köra ut oss till olika platser några mil från skolan, dumpa oss där och sen får vi luffa tills onsdag förmiddag då vi ska ha tagit oss tillbaka till skolan på något sätt. Det ska bli väldigt spännande och roligt men är lite orolig också haha. Tanken är att vi ska lära oss att komma på idéer på plats och jobba i en mer utsatt situation.

Efter dom dagarna är det iaf. kursutflykt på torsdag, Lightroom genomgång på fredagen och sen hoppas jag Elin kommer på besök den helgen.
Veckan efter är det mellanvecka innan vi byter till det kommersiella blocket (nu kör vi det redaktionella) med bland annat redovisning av observatören och en resa till Köpenhamn. Förhoppningsvis får jag lite besök den helgen med!

Sen är det ju höstlov, praktik, utställning på fotomässan i Stockholm, min 20 årsdag och allt möjligt. Som sagt rätt fullspäckad höst känner jag, väldigt skönt. Det här inlägget blev sjukt långt men ja, det kändes väl som ett inlägg med lite mer innehåll än gnäll från min sida, haha.
Nu ska jag pilla med lite bilder innan jag ska dra och spela badminton!
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha badminton.. Det spelade jag med en gång i tiden x) Roligt!

2010-09-21 @ 17:57:21
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Elly

haha jaså du hade en sån mobil redan då, fan va coolt ju! :D men va har du för mobil nu då? :o

2010-09-22 @ 14:40:59
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: Hanna

fan va nice bilden blev!

sv: yes, tack! skrev den för nån vecka sen.. älskar att skriva o har äntligen kommit igång igen efter en alldeles för lång paus!

2010-09-22 @ 18:08:25
URL: http://rattfeldts.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hehe, jo det kommer nog komma upp fler med jämna mellanrum :)

2010-09-22 @ 18:46:31
URL: http://rattfeldts.blogg.se/
Postat av: Jennie

Bra ;D Jaaa, DET hade varit sjukt nice!

2010-09-22 @ 19:33:52
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: julia

jag gillar bilden :)

2010-10-01 @ 14:30:07
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: tyraelvira

vilket känsla i bilden. åh.

2010-11-17 @ 20:29:58
URL: http://tyraelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0