You ask why I'm so blue

I've been holding my breath for you


I See Stars, så sjukt bra! Världens peppmusik, kan verkligen inte förstå varför jag inte hittat dom innan. Texten ovan kommer från deras låt Wonderland!
I onsdags var det en usel dag. Fick mail från Per på morgonen att bilderna inte riktigt höll för Nelly-mag men att dom var riktigt bra. Surt men vad gör man?!

Hela dagen bestod sedan av föreläsning om DSLR-filmning med David Bicho och Gustav Funk. Stundvis intressant men väldigt lång föreläsning. Igår fick vi i grupper i uppgift att över dagen spela in en liten film för att testa möjligheterna som finns med det. Mina grupp åkte till ett övergivet hus i Malmbäck för att spela in någon typ av skräckfilm.
Vi kom överrens om lite olika scener där alla fick välja någonting att filma och vi andra fick turas om att modella och assistera. Jag passade på att ta några stillbilder på Emily medans jag filmade mina klipp på henne:




Vi filmade fram till kvällen och satte oss sedan för att redigera allt i Premier Pro och After Effects. Efter hundra hjärnsläpp och raseriutbrott senare gick dom flesta över till iMovie istället. Jag lyckades lägga en kurva, maska och dra i färgerna i After Effects innan jag gav upp.
Här är iallafall det lilla klipp jag lyckades få ihop under gårdagen:

Haunting from Tony Ottosson on Vimeo.


Det var väldigt roligt att använda kameran till filmning istället, det ger helt andra möjligheter och man får tänka på helt andra sätt än som stillbildsfotograf. Har tankar på att ev. genomföra något litet filmprojekt under kommande två veckor eftersom jag inte har praktik utan är i Västervik och jobbar med egna projekt istället.


Nu är filmen ihopklippt och vi ska snart redovisa det hela. Ska bli kul att se vad dom andra i klassen lyckats jobba ihop! Efter det är det lunch och sen sticker jag och Emily till Västervik to rock that bitch!

Byebye


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, jag tyckte klippet var jättecoolt! Allra helst eftersom att du inte har gjort det där så mycket? Eller har jag fel?

2011-02-11 @ 13:35:31
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Amanda

tam fladdermus! :O sounds awesome.. :3

2011-02-17 @ 19:01:32
URL: http://amandalindh.blogg.se/
Postat av: Agnes

Sv: Föörllååååt, haha jag jobbar ju hela tiden så jag har inget att skriva om ;( Inget kul att blogga när man inte har några bilder heller. Jag vill ha vår och fotoväder nu!!!!!

2011-02-24 @ 08:21:02
URL: http://agnysivy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0