I blame it on my ADD baby

Förra onsdagen så packades väskorna och det drogs till Stockholm med klassen. Jag åkte med i Markus bil tillsammans med Sara, Christoffer och Daniel. Blev avsläppt i Södertälje, mötte upp världens mest saknade Emily och drog till Tumba för att dumpa av min packning. Släpade mej sedan till fotoskolan Stockholm för att ha en kort bildspelsredovisning av våran Alternative-uppgift samt lite osocialt mingel.

Efteråt sög det i plånboken så vi gick på stan och shoppade/kollade runt innan jag mötte Jocke och drog med honom till Zinken för att dricka öl med Issa och lite folk. Drog vidare ut med några från klassen sen, hamnade på någon
sportbar vid slussen men billig öl hade dom iallafall!


Hittade med tunga steg min väg till Konstfack på torsdagen för att ha diverse föreläsningar. Somnade och frös om vartannat, helt underbart. Börjar misstänka att det endast går eskimåer på Konstack! På kvällen var det gratis öl och vegetarisk korv på Procenter som gällde.

Släpade mej med lite lättare steg till Konstfack på fredagen och lyssnade på ytterliggare föreläsningar (Karolina Henke var sjukt peppande som vanligt). På kvällen förade vi hos Anna innan vi drog till Debaser. Jag och Sara hade "fullast vinner" tävling vilket resulterade i en ganska svart kväll för mej. Hittade tydligen från Debaser hursom, ramlade och slog upp knät i en rulltrappa och somnade på pendeln så att jag hamnade ända i Södertälje igen. Fick vänta in två nattbussar för att komma hem till Tumba men mötte en random tjej som var jättetrevlig så vi snackade massa skit hela resan tillbaka.


Vaknade med magen full av ångest till världens sämsta nyheter på lördagen. Satt och var förstörd på Emilys balkong hela morgonen innan jag släpade mej till Fotomässan för att få något annat att tänka på.

Mötte upp Issa, kollade runt på utställningen och prylbögade lite samt mötte upp mina gamla lärare från Viebäck. Åkte hem och somnade gott i Emilys säng innan jag vaknade och åkte till Hornstull och mötte upp Anna för att gå på fest hos en gammal Gamlebyare. Kvällen slutade på Strand tills dom stängde och jag lyckades att inte somna på nattbussen hem!


På Söndagen kom Celine till Tumba för att träffas och plåtas. När vi hade stylat och plåtat klart så lagade vi enormt god soppa med vitlöksbaguetter och myste i soffan till How to Train Your Dragon.


På måndagen packade jag, flyttade hem till Jonas och CO i "Kamerahuset" vid Hallonbergen tillsammans med Olivia. På kvällen var det äntligen dags för Skrillex på fryshuset. Drog dit med Oskar och Olivia, dansade och hade det sjukt bra! På tisdag morgonen var det blandade känslor när vi satte oss på tåget hem. Haft det sjukt bra i Stockholm men ändå skönt att komma hem till lilla kära Gamleby.


Så nu sitter man här i datasalen i byn igen, stressen igång i vanlig ordning. Klev av bussen direkt i famnen på en ny uppgift igår så idag har jag och Anna planerat, plåtat och nu sitter hon med retuschen innan vi ska fixa ihop det sista tillsammans efter middagen. Redovisning imorgon and yadda yadda!

Baibai! Baibai! Baibai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0