When nothing is there, nothing will keep me

and I am not to be kept.

Sjukt dålig uppdatering igen! Men det händer så mycket hela tiden att jag inte hinner med. Vi är nu inne på andra veckan med ljus-workshop tillsammans med Johan Westin, ljusets mästare. Förr-förra veckan hade vi första workshopen med porträtt-ljussättning och grunder, ungefär samma sak vi viebäckare redan gått igenom. Förra veckan hade vi fri tid att jobba med egna projekt och genomföra uppgiften vi fått av Westin, att plåta tre porträtt med olika ljus.

Jag hade lite panik över mina porträtt efter att ha genomfört en heldags-plåtning med Mathilda och Lotta men skitit i ljuset totalt. (Dumma mej som körde mitt eget race). Men jag lyckades locka hit Elin en kväll och genomförde en smidig och bra plåtning med henne.

Mina bilder i ordningen Klassiskt ljus, Mjukt ljus och Hårt ljus.
Retuschen blev åt helvete men jag hade så mycket igång och var så stressad så den fick bli lidande tyvärr. Just nu håller vi på med produktfotografering av sprutande fejk-rosévin och parfymflaskor. Verkligen intressant för han visar så många möjligheter man aldrig tänkt på själv!

Ikväll blir det bildbränning, retusch, städning, tvättande, mys och packande för imorgon hoppar jag på bussen till Göteborg med Minna och Fabbe. Ska träffa vänner, gå på Eastpak Antidote Tour och ta en snabbis förbi Borås :) sinnes peppt!

Until next time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0