Eksjö Stadsfest

För runt 2 veckor sen så ringde det en tjej vid namn Ayla från Eksjö och frågade om jag ville komma och täcka deras stadsfestival. Jag tackade självklart ja eftersom det lät riktigt roligt så nu helgen som var så jobbade jag där med att fotografera tillsammans med en kille som hette Johan som skötte filmningen. Var där en sväng på torsdagen och åkte sedan tillbaka på fredag morgon för att gå på möten och fotografera förberedelserna lite. Inget jag orkar lägga upp här utan börjar istället med bilderna från när vi skickades upp i en helikopter för att ta kort över området tillsammans med en tjej från Sveriges Radio.
 
 
Nöjd jag (som inte kissade ner mig) i helikoptern tillsammans med våran pilot, Klara!
 
 
Konstnären Astrid Murphy i full gång med att pryda Green Street Park med en konstinstallation.
 
 
18.45 var det dags för själva invigningen så jag och en taggad Johan förberedde oss backstage på scenen.
 
 
Några tanter/damer/tjejer som dansade till det där Eurovision-bidraget som kom tvåa. Sedan en Jojo tillsammans med dansare innan dom presenterade Dansa-Pausa killarna som var hemliga gäster.
 
 
Kidsen inväntar Sean Banan som gled in i helikopter och slutligen Limo till scenen.
 
 
Rundar av med Sean Banans rooompaaah, annars blir det här inlägget alldeles för långt. Får ta resten av fredagen och sen lördagen i andra inlägg. Sååååå mycket bilder!

Kommentarer
Postat av: Minna

Haha gulliga ungarna med sean banan planscherna :D

2012-08-27 @ 22:29:13
URL: http://candelarain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0