La La Land

Efter nyår började jag mitt nya jobb som fulltidsassistent hos Ewa-Marie Rundquist och i förra veckan (typ den 21 januari) så åkte vi till Los Angeles för att jobba lite. Så här kommer ett skitlångt inlägg med bilder som främst ska agera motpol till mitt instagram-account som senaste veckan sett ut såhär:
 
 
1. Första middagen på Mels Diner 2. Andra middagen på Pink Taco 3. Pink Taco 4. Någon alldeles för god efterätt på set en av dagarna 5. Flottigaste och godaste chiliburgaren och öl 6. Ena dagens shoppingpåse och glas och Pepperidge Farm kakor (my new addiction) 7. En lame grammy-fest jag hamnade på. "Kom igen gå bara rakt in som att du vet att du ska va där! Tveka inte!" - Efter detta hets bara gick jag och sen stod man där inne med sliskiga rikemansfolk och inte ens en öppen bar!! Jag gick ut igen. Just det den där nummerlistan ja, vart var jag nu? 8? 8. Hotellfrukosten sista dagen, jag slog på stort. 9. Lunch på Umami Burger, vilket jag var ytterst tveksam till först, som visade sig vara typ den godaste burgaren jag någonsin ätit.
 
Och som ni ser här måste varenda människa som följer mig på instagram tro att jag åkte till LA bara för att äta! (Ska väl inte sticka under stolen med att jag åt mat like there's no tomorrow) Men här kommer iallafall en bildbomb utan massa rörig brödtext och inte en enda flottig matbild! Har säkert förvirrat nog här ovan, I blame it on the jetlag!!
 
Mellanlandade i det förfrusna isberget kallat Chicago innan vi äntligen kände den fuktiga värmen från LA. Vaknade tidigt dagen efter när solen kikade in genom mitt fönster på hotellrummet och jag såg för första gången solen stiga över staden.
 
På lördagen var vi hela dagen nere vid Venice i den varma solen och jobbade. Fick se solen gå ner precis innan jag och Simon begav oss tillbaka för att lämna all utrustning och sedan stressa till middagen.
 
 
Hade väderdagen fri eftersom alla plåtningsdagar gick bra så jag och Simon åkte till flygplatsen och fixade med tullpapper och gick sedan på marknad vid korsningen Fairfax/Melrose (där jag maniskt överkonsumerade solglasögon och fyndade billiga hängselbyxor) och sedan på stan och shoppade.
 
 
Och måndag morgon gick planet hem och vi landade i Sverige tisdag morgon efter en fantastisk resa och mitt första besök i USA. Hemma i Sverige har det snöat konstant sen vi landade känns det som och jag känner just nu att jag skulle byta detta förfrusna helvete mot de soliga gatorna vilken dag som helst #vinterpepp

Kommentarer
Postat av: Tina

Alltså!!!!!!!!!!!!!! Längtar hem :,(

2014-01-31 @ 13:48:43
URL: http://tinavernon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0