Five hundred twenty five thousand six hundred minutes

How do you measure, measure a year?

JANUARI


Började året med att klippa av det mesta av håret. Åkte till Götet och hälsade på Helena samt var med och plåtade under Nellys reklamfilmsinspelning. Nya terminen startade i Viebäck och jag plåtade hungriga asiater till en uppgift.

FEBRUARI


I februari var vi trötta på snön. Jag och Helena styrde upp mini-festival-kväll i Skogsbrynet med Langos och dricka. Det kommersiella projektet plåtades på Palladium i viken tillsammans med ett grymt team. Jag och Jennie styrde fötterna mot Norrköping en helg för att fira Minna som fyllde 22. Månaden avrundades med inspelning av skräckfilm i ödehuset till våran video-uppgift vi hade i skolan.

MARS


Min favorit-korean fyllde inte-längre-tonåring så det firades med tidernas sötaste tårta. Jag assade Linda under hennes tea-party plåtning i ödehuset och det plåtades för fullt till portfolion. Lotta infann sej på skolan över några dagar för att leka i studion. Åkte hem till viken på en 3-veckors visit men tröttnade direkt och åkte till Linköping för att hälsa på Anna istället.

APRIL


Jag och Evelina drog till London under vårt utlandsreportage och plåtade och levde livet i värmen. Kom hem till ett kallt Sverige och firade påsk i viken med traditionell 3-dagars-fest. Återvände till Viebäck och slogs av häpnad när det i slutet av april började snöa.

MAJ


I maj sken solen klart i Viebäck så skolarbetet bojkottades för bad i sjön. Det plåtades blomstilleben och porträtt till Gamlebyansökan innan det bar av till Stockholm för att gå på föreläsningar och studiebesök. Bodde hos Emily och passade på att få ett för evigt bevarat minne på benet. Kom hem, åkte på intagningsintervju i byn och kom tillbaka till Viebäck lagom för modell-helg med modeller från Model One och stylister där. Åkte några dagar senare tillbaka till Stockholm med Linda för att plåta för cocoo.se

JUNI


Första dagarna i juni bestod av grillning och sista festandet tillsammans med klassen innan vi slutade på Viebäck. Mitt hår åtog sej en blåare nyans och jag drog till underbara Uppcon igen. Flyttade sen hem till Västervik igen och umgicks med folk.

JULI


Juli var en månad endast bevarad i mobilbilder, rörde inte min systemkamera. Jobbade på posten igen med att köra min gula gamla postbil. Drack massa öl med brorsan och annat trevligt folk under dom lediga stunderna och fina Marie var i världens mest idiotiska olycka.

AUGUSTI


Jag, Jennie, Fabbe och Minna tog en spontantrip till Jönköping och gick på BREAK'11 och krogade lite spontant. Något av det roligaste jag gjort på sommaren faktiskt. Det drog sej mot skolstart och Linda flyttade in i byn tidigt så hon var med och assisterade under plåtningar. Slutligen var det dags även för mej att flytta in på internatet i Gamleby.

SEPTEMBER


Skolan kickade igång med första uppgifterna. Det plåtades för fullt i både studion och utomhus. Sommarens sista varma dag gick vi på Gamlebymarknaden och tog sedan med oss lite dricka och satte oss på bryggan nere vid vattnet och hade det trevligt. Jag tog med mej kameran på fest i viken för att plåta till min Sell Out 2 uppgift och fick Elin att däcka på toaletten.

OKTOBER


Oktober kick-startade med maskerad på internatet som sedan fortsatte ner på Ubbes. Lite folk från YH1 plus Issa var och hälsade på en helg. Annars fortsatte allt som vanligt, Astrid (vår lilla internatshund) hade funnit en bra plats i vår internatsfamilj. Johan Westin besökte även skolan för att ha dubbla ljuskurser med oss.

NOVEMBER


I November hade jag panik över Alternative-uppgiften till Stockholm och plåtade diverse olika versioner. Var i Stockholm med klassen för kick-off och fest samt såg Skrillex med Olivia och Oskar. På internatet var det julstök och pepparkaksbak innan vi var ett gäng som åkte till Paris i några dagar.

DECEMBER


Jag fyllde 21 i december och blev överraskad med finaste tårtan (cheesecaken). Skolan rullade på med främst Digital Stillbild B stress men även en del föreläsningar. Jag försökte plåta lite för att hålla kreativiteten uppe och dränkte bland annat Jennifer i babyolja med Lindas hjälp. Julafton kom och spenderades i Motala med släkten och sen var det röjarparty delux på juldagen.

Nu är det nyårsafton och det är snart dags att kliva ur sängen och börja göra sej redo. Middag hos Agnes och sedan fest står på schemat. Måste säga att för min del har 2011 varit ett väldigt bra år, kanske inte fått göra allt jag velat men det har varit så himla mycket bra grejer ändå. Får hoppas på att 2012 blir minst lika bra och att världen inte går under ;)

GOTT NYTT ÅR på er där ute! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0