London - part I

Tänkte summera Londonresan lite här också även om typ alla bilder redan finns på min bilddagbok (eller Dayview som det nu heter) och facebook!

Vi flög till Stansted måndagen den 4e april. Väl framme sa vi hej då till Jocke som skulle till Cambridge och jag och Evelina tog bussen in till ett varm och soligt London. Där möttes vi av hennes kusin Carro. Vi fixade med tunnelbanekort (s k. oysters) och tog tuben hem till deras hus i Elephant & Castle. På eftermiddagen kollade vi runt lite på Oxford, Regent street och Piccadilly!
På tisdagen var det mulet så vi beslutade att kolla runt lite affärer på Picadilly. Vi gick vidare ner genom Green Park, där vi möttes av nyfikna ekorrar, förbi Buckingham Palace och sedan ner till Harrods.
På onsdagen flyttade jag ut från Elephant & Castle och vidare till Pauline i Brixton. Följde med henne och hennes huskompis Sara till parken för att njuta av det fina vädret. På kvällen åkte jag och Sara in till Camden för att gå på spelning men det kostade massvis eftersom att Pete Doherty tydligen var där. Vi skippade det och gick till en jättehärlig krog istället för att dricka och snacka lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0