2013

2013, vilket år! En del dalar men även en hel del toppar, ger mig på en liten årssummering som får bestå mest av mobilbilder eftersom att det är den jag oftast haft med mig! Så här kommer 2014s första och med största sannorlikhet längsta inlägg:
 
JANUARI
Startade året med storbrunch i kollektivet, snart hittade även Jossan hem till Sverige efter sin praktik i New York. Sprang omkring i stans alla secondhand-butiker tillsammans med Markus och lärde mig samtidigt att hitta genom Stockholm. På praktiken plåtade vi Agnes för Kupé. Olivia och jag gick på vernissager och blev fulla på gratisdricka och en helg fann jag mig på Drag Queen fest. Färgade håret blå/lila och gick och såg År & Dar live med Olivia, Jossan och Markus. Gick på parmiddag med Linda och Adam och blev alldeles för full på Klubb Vidrig. Sista dagarna på praktiken plåtade vi Carolina Gynning och Dregen.
 
 
FEBRUARI
Direkt när februari kom åkte jag och en ångestfylld Olivia från Stockholm ner till Gamleby för att va i skolan samt fira Ida som fyllde år! Jag bestämde mig för att köra en 5 veckors nykterhetsperiod efter januaris kalasfylla. I skolan blev det kärleksfulla återseenden och redovisning av praktik mm. Passade på att träffa lite vänner och plåta lite medans man befann sig nere i ett snötäckt småland. Åkte tillbaka till Stockholm lagom för att fira Alla Hjärtans Dag med älsklingen. Assisterade Niclas när han plåtade Petter, började på mitt eget examensarbete (som jag sedan bytte ut ändå) samt klippte av och färgade håret brunt och lila.
 
 
MARS
Pendlandet mellan småland och Stockholm fortsatte. Plåtade manligt mode för ovanlighetens skull. Festade med fint folk. Frugan och jag avnjöt solen utanför skolan medans det nästa dag var snöstorm när vi skulle plåta. Var på Markus vernissage i Stockholm och plåtade med Lisa, Sarah och Joacim. Hade trevliga vinkvällar och påbörjade mitt nya examensarbete med Emilia som modell. Åt frukost med Sara nere vid ett fruset Norrmälarstrand och åkte sedan med bil ner till Småland tillsammans med Jonathan och en trött Jimmy. Lämnade hemliga påskägg till Joacim och festa loss tillsammans med fina vännerna i viken.
 
 
APRIL
Plåtade vidare i skolan och åt lunch utanför skolan när vädret började bli varmt nog. Älsklingen fyllde år och fick tårta och rosor innan vi gick och såg Lana Del Rey på kvällen. Gjorde klart det sista av examensarbetet och mingelplåtade på östermalm. Färgade håret rött och blev omdöpt till David av Petra Mede. Tog årets första öl på Debaser Slussens uteservering på Tinas födelsedag. Åkte tillbaka till småland under en tre-veckorsperiod. Fick hem och redovisade examensarbetet och firade det med att dricka öl med Anna i Västervik. Käkade langos med frugan på Gamleby-marknaden och festade galet på folkan. Plåtade för Årets Frisör. Carro och jag spenderade natt på natt med att antingen göra kaos i studion eller med att retuschera i datasalen.
 
 
MAJ
På valborg förlovade jag och Olivia oss igen och firade på Palladium. Utforskade övergivna lägenhetshus med Carro. Orsakade mer kaos i studion genom att låta Jossan kasta mjölk på en frusen Ellen. Plåtade i de övergivna husen och råkade låsa in bilnyckeln i kofferten så Olivia fick kräla in andra vägen och leta fram dom. Hängde sista gångerna med klassen och grillade innan det var dags för examen. Festade tills tårarna sprutade och hejdåkramarna flödade. Var kvar ett tag i småland och jobbade i skolan och festade när Mickan kom tillbaka efter typ 7 månader i Sydamerika. Åkte tillbaka till Stockholm, praktiken övergick till jobb och vi gick på event för jobb vi gjort och jag hade min F12-premiär. Njöt av den stundande sommaren på alla möjliga platser i storstan.
 
 
JUNI
Varvade sommaren med solhäng och jobb samt finbesök av min kusin från Spanien. Älsklingen tog examen och det regnade så hårt att billarmen gick utanför lägenheten. Mamma och pappa hälsade på under deras resa till Finland och fick träffa Joacim för första gången. Carro kom till Stockholm över midsommarhelgen och vi festade till det rejält. Plåtade lite innan vi packade Joacims lägenhet och allt mitt ifrån kollektivet och åkte ut till Joacims föräldrar på landet.
 
 
JULI
Flyttade in i våran lägenhet på Sockenplan och blev med katt. Fira 4th of July hos Tina i Vårberg och hängde med Ema som var och hälsade på i stan. Vi plåtade inför Midsommar 2014 ute på Adelsö innan jag drog till Västervik för att fira Visfestivalen. Hängde runt med folk i småland innan jag for upp till Stockholm igen och blev liggande i halsfluss i över en vecka. Var överlycklig när jag fick träffa folk igen!
 
 
AUGUSTI
Åkte till Västervik igen och umgicks med fina vänner. Väl tillbaka i Stockholm hade vi Frank på besök och jag drack vin med Tina i ett lusthus efter att ha kämpat oss dit i spöregn. Åt även på en av de godaste restaurangerna någonsin. Började få ordning hemma i lägenheten och festade lite för mycket på Grolsh Blockparty. Skaffade tillfällig mustasch och assisterade inför Fashion Week. Festade loss på modeveckan och varvade sedan ner med att luncha vid vattnet med Anna.
 
 
SEPTEMBER
Njöt av sista sommarvärmen med Anna på Långholmen och plåtade med Emily i rosenträdgården. Festade lite när Minna flyttat upp hit och gick på Årets Frisör Galan. På jobbet plåtades Entombed och vi gick på release-fest för Dregens skiva/bok som Niclas plåtade för i början av året. Plåtade hemma hos Ida Sjöstedt, drack öl på Skinnis med Minna i sommarsolnedgången och festade med Fabbe när han va på besök. Färgade håret rosa, var smink-modell, åkte på överrasknings-visit till Amanda, Petter, Jennie och Rasmus och avslutade månaden med att plåta för D.M Retro.
 
 
OKTOBER
Plåtade ute på Arlanda i oktober och sprang på Dubstep event med Nadir, Anna och Markus. Färgade håret grönt och var på utflyttningsfest hos Tina och Baba i Vårberg. Fira ett år med världens finaste kille! Julplåtningarna började rulla på och därmellan fann jag min kärlek för Slakthuset. Plåtade med Stina och Ellen och blev bjuden på middaf av Linda, Adam och Liz när dom var på besök i Stockholm.
 
 
NOVEMBER
Inledde November med världens pinsammaste jobbintervju. Förträngde det och körde all-in på Halloween istället. Var ute och gick på Skogskyrkogården med Kägo som befann sig i stan under alla helgona. Fick världens bästa idé (not) och blekte ur mina ögonbryn. Adrig mer! (känner jag mig själv rätt ser ni mig med blekta ögonbryn i sommar igen). Gick på Chapelle-event med Anna innan jag åkte till Småland för att plåta Elin och hennes syskon och hälsa på i mammas och pappas nya hus. Tillbaka i Stockholm hängde jag med Fabbe när Wille gaddade honom innan jag plåtade för Mes Dames och Friekosör. Det var nyårsplåtningar, mer visiter med Anna på Slakthuset och egna plåtningar. Firade Thanksgiving hos Tina och började provjobba hos en ny fotograf innan Elin kom upp för att hälsa på helgen mellan November/December.
 
 
DECEMBER
Dansade in december med skumparty på Kolingsborg. Jimmy hade birthday/inflyttningsfest och strax därefter fyllde även jag år. Finaste mamma och pappa kom äntligen upp och hälsade på igen! Spenderade många veckor med att springa mellan 3 olika jobb. Hade årlig julfest med skjutbana i studion och började plåta ett eget projekt med Helena. Träffade Paulina från Viebäck på en av plåtningarna på nya jobbet. Sprang på stan och fixade de sista julklapparna innan jag och Minna satte oss på bussen hem till Småland. Firade jul med familjen, dansade mig igenom juldagen innan jag åkte tillbaka till Stockholm för att jobba, gå på mellandagsrean och fira nyår! 
 
 
Sådär kan man summera 2013, nu går jag in i 2014 med nytt jobb, ny pepp och ny energi! Förra året var extremt bra men jag har en känsla av att 2014 kan toppa det ännu mer! Bring it on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0