There's beggary in the love that can be reckoned

Som ett sommarregn över rosande hud. Tårarna bara faller och faller. "Visst är det här för det bästa" säger du och jag kan inte ge dig ett rakt svar, jag vet inte ens själv. Tiden har stått stilla i timmar medans vi sitter på golvet i spillror. "Jag vågar inte resa mig upp. För då måste jag gå. Och då är det slut på riktigt".
Varje ord skär som en kniv.
 
När du till slut lägger mina händer i mitt knä, kysser mig på pannan och försvinner ut genom ytterdörren startar tiden igen och floderna forsar åter. Sån tomhet och ändå varenda känsla i världen som slår.
Tänk om det här var helt fel beslut....
 
Dried up seeds neath our parting seas
Floating pears on the tide
Slow motion to drown me
Roaming streams from our eyes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0