could you stand become the source of what you are?

the wolves in sheep's clothing will only lead you so far


Onsdag och jag sitter för stunden på praktiken och pillar med lite bilder och levlar på facebook och spotify!
Var nyss på stan under lunchen och fikade med Mimmi. Var år och dar sen vi språkades sist så det var trevligt att ta igen lite tid :) Har även bokat biljett hem till viken på fredag, biobiljetter till Harry Potter och beställt ett nytt minneskort till kameran. Hoppas allt skickas till Västervik som det ska och inte till Viebäck eftersom jag inte kommer dit på ett tag. Tänkte passa på att uppdatera lite om måndagen när jag ändå är igång!

I måndags var det då plåtning och filmning av Nellys nyårkampanj. Vi packade flera bilar med grejer och begav oss på eftermiddagen till Nolhaga slott i Allingsås.


En av dom många fina rummen inne i slottet!
Jag åkte med en av modellerna Fanny och två inköpspraktikanter som skulle vara med under dagen. Väl framme så börjades det att rigga och packa upp alla kläder, skor, accessoarer etc. som skulle användas.


Ungefär ser det ut inne i sminket/garderoben och jag passar på att spexa loss lite i det maffiga kaninhuvudet!
Det första som riggades var nere vid öppna spisen där det skulle aggeras "mingel" med champange och uppklädda modeller. Efter det var det själv entren och sedan matsalen vilket dock krånglade en hel del så det ströks nog till slut.


Plåtade lite behind the scenes hela dagen, mest till min dokumentation som vi har i skoluppgift. Här är iaf. från "minglet" nere vid brasan. Efter matscenen var det dags för saker att börja balla ur (lite sådär viebäckstyle) med tårta, färgfilter, dans, kaninmasker och annat.




I allt flippat skulle vi dessutom springa omkring och plåta "amatörmässiga/skitiga" festbilder. Tror tanken är att dom ska användas till ett bildspel men har inte en aning om hur det blir med det.


Jag plåtade lite med Agnes. Gud vilken snygg människa jag skojjar inte! Om Lily Cole och Gemma Ward fick ett kärleksbarn säger jag bara! Jag tror bestämt jag blev lite kär där!
Det plåtades även massa fler bilder nere i sofforna, på balkongen etc. som var mer riggade. Jag hade dessutom hand om "outfit" bilderna som plåtades inne i ett separat rum. Varje outfit skulle plåtas och det var en hel del ska jag säga er!

Vid 23-tiden hade vi packat ihop och riggat i bilarna och vi i "praktikantbilen" åkte hemåt Borås. Stannade till vid donken på vägen för att ta en stärkande cheeseburgare och cola innan jag till slut ramlade in genom dörren till min lägenhet strax efter midnatt! Riktigt spännande dag må jag säga! Roligt att se hur allt sånt där går till egentligen och alla människor är så öppna och roliga :)


Avslutar det hela med en bild på Fanny som Per tog med min kamera. Imorgon händer det andra spännande saker och jag är sååååå vrålpeppad!
På fredag tar jag bussen hem till viken som sagt för att biodejta med min bästa kompis och på lördag blir det lite häng och inflyttningsfest hos Marie och Mickan på kvällen! Taggad till max alltså!

Nu verkar det som att jag snart ska få plåta lite modell så bäst jag rundar av det här!
Hade bäst där ute!
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0