You're not the big fish in the pond no more

You are what they're feeding on
 
Lördags var en väldigt... surrealistisk dag! Jag skulle egentligen bara plåta det sista till examensarbetet men fick ett samtal från Jonas direkt efteråt om ett jobb att plåta mingel på östermalm. "Visst, why not?" tänkte jag. Vad jag inte räknat med var en 30-årsfest, i en takvåning på östermalm (som jag först misstog för en hyrlokal innan jag förstod att en människa faktiskt hade råd att bo där). Röd matta utanför, vakt i dörren och tre långbord med folk som satt och åt middag lagad av kockar från Master Chef. Detta var vad jag möttes av när jag stress-letat mig rätt efter att ha haft en timmes paus emellan min plåtning och jobbet. Där emellan skulle jag då få in något i matväg, dusch, tömma den helt fulla kameran och sedan lyckas ladda upp det döda batteriet också, Mission Impossible I tell you!
 
Plåtade iallafall så gott jag kunde under middagen. Lekte flygan på väggen eftersom jag inte ville trycka upp ett objektiv i ansiktet på någon som sitter och äter. När middagen var slut tillsammans med diverse flaskor skumpa och vin trillade det in sisådär ett hundratal människor till och jag fick försöka mingelfota i den mörka, rökfyllda lyxlägenheten. Mitt 3-timmars pass blev till 5 timmar och med två groggar i magen släpade jag mig därifrån strax efter 23. "Du vet att du är med några av Sveriges rikaste människor just nu va?" - den sms-varningen kunde kommit lite tidigare! Men det var en rolig och samtidigt ansträngande kväll. Så idag har jag suttit vid datorn och ställt 450 festbilder och sett dom susa förbi skärmen medans jag trycker frenetiskt på enter-knappen när mitt funktionsmakro i photoshop inte vill fungera fullt ut.
 
 
Nu är det iallafall påväg upp i Dropbox och boken till examensarbetet är beställd! Såg dock efteråt när jag fick bekräftelse-mailet att man ska ha 1 cm marginal med text då beskärningen kan variera. Det kan jag ju säga att jag inte har så vi får väl se, blir en överraskning när boken kommer sen! Nu ska jag springa hem till min älskling och fira det som är kvar av våran halvårs-dag, tiden går! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0